עורך וידאו

בעבר הרחוק כאשר חומרי וידאו היו מצולמים על סרט צילום, תפקידו של העורך היה לגזור את רצועות הסרטים במספריים לבחור את הצילומים הנכונים לו, ולהדביק אותם אחד ליד השני – עד אשר נוצר סליל שלם ורציף . אותו סליל היה למעשה כל הסרט . לימים אפשרה הטכנולוגיה לדגום את אותם סרטים ולבצע את החיבור בתוכנות מחשב , מה שהקל על מלאכת העריכה אך תהליך הדגימה פגע באיכות הצילומים.

כיום – אנו חיים בעידן בו כל חומרי הוידאו מצולמים מראש דיגיטלית, במכשירי טלפון ניידים, או ציוד צילום מתקדם . ריבוי החומרים והאפשרויות הבהירו את חשיבות תפקידו של העורך : סינון החומרים הרלוונטים ובניית רצף קטעי וידאו ותמונות  שצולמו מראש ולשלבם על ציר זמן יחד עם פס קול (קריינות, הקלטה, מוסיקה וסאונד אפקטס).

הסיבות שתהליך שכזה צריך להתבצע הן כדלקמן :

  1. כל סצנה מצולמת ממספר זוויות צילום ובכמה נסיונות , העורך בוחר את הקטעים הטובים ביותר, כאלה שצולמו טוב בהיבט הטכני, בהם ההתרשות היתה הכי ברורה ובהם השחקנים עשו עבודת משחק טובה ומרגשת , העיקר שיווצר רצף סיפורי נכון .   
  2. פעמים רבות , בעיקר בסרטי תדמית, סרטי מוצר ובפרסומות עלינו לשלב בסרט כותרות, גרפים וכל אלמנט ויזואלי שיעביר וידגיש את הנתונים.
  3. בתוכנות העריכה הקיימות ישנן אפשרויות להוספת סגנונות מעברים ואפקטים – פעולות שרק עורך וידאו מקצועי יכול לבצע תוך שיקול דעת .

תוכנות העריכה המתקדמות והנפוצות היום בשוק הם :

Final Cut Pro, Adobe Premiere,Windows Moviemaker

לכל אחת יחוד משלה , רמת מורכבות ויעוד משלה.

עורך הוידאו לוקח את הקטעים שבחר , מניח אותם על ציר זמן אחד אחרי השני , הוא צריך לבנות סיפור במסגרת זמן נתונה ולברור את הקטעים הטובים והנכונים ביותר. העידן המקוון וזמינות הכלים המאפשרים יצירת סרט והצגתו ברשת , נותנים את החופש לכל גולש לצלם לערוך ולפרסם סרטונים . החופש והזמינות הציפו אותנו במליוני סרטים באיכות נמוכה . על מנת ליצור סרט מקצועי שיבדל מהשאר אנו זקוקים לעורך וידאו מקצועי ומנוסה שיצור סיפור עם אמירה, מסר ונראות ייחודיים.

אצלנו בסטודיו ג׳אנקיארד 7 , אנו רואים בעריכה שלב מהותי ביצירה .

בין אם מדובר בחומרים שצולמו ע״י מקור חיצוני , או חומרי ארכיון ובין אם אלה חומרים שצילמנו אנו .